Grāds: Izglītības zinātņu maģistra grāds
Studiju ilgums un maksa:
Studiju valoda: latviešu, angļu
Kredītpunktu skaits: 75 vai 120 KP
Programmas mērķis: sekmēt studentu profesionālās pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences pilnveidi konkurētspējai izglītībā, motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei.
Studiju programma ir veidota kā īsā programma (50 KP) un garā programma (80 KP). 50 KP programma paredz iespēju maģistra līmenī apgūt zināšanas, pilnveidot prasmes un attīstīt kompetences studiju moduļos kādā no mūsdienu izglītības videi aktuālām jomām: “Dažādība un iekļaušanās izglītībā”, “Mācīšanās un mācīšana lietpratībai” un “Izglītības vadība”. 50 KP programmas galvenā mērķgrupa ir skolotāji. 80 KP programmas modulī “Pedagoģija” ir iespēja mērķtiecīgi apgūt pedagoģiskās un pedagoģiskās vadības kompetences un attīstīt pētnieciskās kompetences tiem studentiem, kam iepriekš nav bijusi pedagoģiskā izglītība.
Studiju moduļa “Dažādība un iekļaušanās izglītībā” apguve sekmē izpratni par cilvēka dažādību kā bagātinošu faktoru izglītībā, paaugstina pedagoģisko un pedagoģiskās vadības kompetenci saistībā ar dažādības jautājumu risināšanu izglītības kontekstā, meklējot un izmantojot pētniecībā balstītus paņēmienus.
Studiju modulī “Mācīšanās un mācīšana lietpratībai” studenti risina mūsdienu izglītības daudzveidīgās problēmas, kas saistītas ar jaunajiem izaicinājumiem un pārmaiņām izglītības politikā un praksē, jauno izglītības standartu ieviešanu, veicinot uz ilgtspējīgu attīstību orientētu pedagoģiskās kompetences pilnveidi.
Studiju modulī “Izglītības vadība” tiek attīstīta studentu izpratne un papildinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas par izglītības politiku valstī un pašvaldībās, organizāciju vadību, līderību izglītībā, izglītības darba vadīšanu, attīstot izglītības iestādes vadītājam un pedagogam nepieciešamās praktiskā darba prasmes un kompetences.
Studiju modulis “Pedagoģija” piedāvā studentiem apgūt mācīšanas un mācīšanās teorētiskos un praktiskos aspektus, mācīšanas un mācīšanās tehnoloģijas, pedagoģisko vadību, padziļinot zināšanas un izpratni par pētniecībā balstītu izglītības praksi, rosinot studentus kļūt par teorētiskos un akadēmiskās prakses pētījumos pamatotu pārmaiņu aģentiem mūsdienu sabiedrības mainīgajos transformatīvajos procesos.
Studiju programmas apguvi nodrošina augsti kvalificēti mācībspēki, kuri sekmīgi spēj sabalansēt teorētiskos un praktiskos jautājumus, akcentējot zināšanas, kas nepieciešamas pedagoģiskajā darbībā un pētniecībā.
Studiju moduļos “Dažādība un iekļaušanās izglītībā” un “Mācīšanās un mācīšana lietpratībai” (75 KP, studiju ilgums pilnā laikā– 1 gads 3 mēneši, studiju ilgums nepilna laika neklātienē – 1 gads un 8 mēneši), uzņem reflektantus, kam ir pedagoģiskā izglītība - bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 160 KP (240 ECTS) apjomā;
Studiju modulī “Izglītības vadība” (75 KP, studiju ilgums pilnā laikā – 1 gads 3 mēneši, studiju ilgums nepilna laika neklātienē – 1 gads un 8 mēneši) uzņem reflektantus, kam ir bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 160 KP (240 ECTS) apjomā;
Modulī “Pedagoģija” (120 KP, pilna laika klātienes studiju ilgums: 2 gadi, nepilna laika neklātienes studiju ilgums: 2 gadi un 5 mēneši), uzņem reflektantus ar un bez pedagoģiskās augstākās izglītības, kam ir bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 120 KP (180 ECTS) apjomā.
Iestājpārbaudījums sastāv no divām daļām:
Informācija par uzņemšanas procesu un noteikumiem atrodama sadaļā “Uzņemšana”.