Studējot sociālo pedagoģiju, nepārtraukti tika akcentēta nepieciešamība nostiprināt un apgūt prasmi sadarboties, strādāt komandā, izprast problēmas cēloņus, lai nonāktu līdz veiksmīgam risinājumam. Lielā mērā tika akcentēta ģimenes loma personības veidošanās procesā – lekciju cikls par ģimenes, bērnu un vecumposmu psiholoģiju, sociālajām garantijām. Nodarbības tika balstītas praktisku zināšanu un prasmju apguvei, risinot konkrētas situācijas lomu spēlēs, analizējot praktiskus piemērus. Rēzeknes Augstskolā iegūtās akadēmiskās zināšanās un dzīves prasmes bija pamats, uz kura veidot un balstīt pedagoģisko darbu skolā.
Studijas tiešām prasīja daudz laika un darba, taču tas deva drošu pamatu turpmākajam darbam. Izvēlējos Rēzeknes Augstskolu, jo esmu pārliecināta, ka šeit iegūtā izglītība ir patiešām kvalitatīva, un turklāt pasniedzēji un citi augstskolas darbinieki ir profesionāli un ļoti atsaucīgi.
Studiju programmas „Vadības zinātne” laikā mums tika izskaidrota risku analīze un to vadīšana, biznesa psiholoģija, ka arī uzņēmumu sociālā personāla politika. Tika sniegtas un apgūtas padziļinātas teorētiskās zināšanas finanšu analīzē, kuras turpmāk tika izmantotas darbā uzņēmumu maksātspējas novērtēšanā no bankas viedokļa. Ļoti patīkamu gaisotni veidoja RA personāls un kursa biedri, kuri pārsteidza ar savu labvēlīgumu un izpalīdzīgumu. Studiju laikā uzlaboju komunikācijas prasmes, kā arī satiku labus draugus.
Ar dziļu pārliecību saku, ka šī studiju iespēja ļāva man dzīvē uzrakstīt (kaligrāfiski skaisti un gramatiski pareizi) manu humanitāro sirdi un eksakto prātu vienojošu burtu „i” un uzlikt filoloģisku punktu uz tā.
Manuprāt, absolvētā studiju programma ir veidota tā, ka aptvertas tēmas, kas ir nepieciešamas, lai veiksmīgi realizētu iekļaujošo izglītību, lai spētu veidot tādu izglītības sistēmu, lai tā atbilstu visu veidu skolēnu vajadzībām. Visvairāk piesaistīja lekcijas saistībā ar iekļaujošo izglītību, disciplīnas un uzvedības, mācību motivācijas, intelektuālās attīstības traucējumu izraisīto problēmu risināšanu izglītības procesā.
Ļoti interesantas un noderīgas lekcijas lasīja Jānis Priede, Juris Zarāns un Vladislavs Malahovskis. Kursā mācījāmies 6 studentes no dažādām Latgales vietām.
Ar tulkošanu nodarbojos jau vairākus gadus. Doma par tulkošanas biroja izveidi manī laiku pa laikam uzvirmoja. Kad uzsāku studijas maģistrantūrā, sajutu, ka ir īstais laiks rīkoties. Pateicoties uzņēmējam Ivo Dembovskim, radu iespēju strādāt pašā pilsētas centrā – „Swedbank” ēkā. Domāju, ka arī Rēzeknes un tuvāko apdzīvoto vietu iedzīvotāji labprāt saņemtu kvalitatīvus tulkošanas pakalpojumus.
Ceru, ka tas ir tikai sākums veiksmīgai sadarbībai gan ar klientiem, gan tulkotājiem. Šobrīd kā tulkotāja strādāju pilnas slodzes darbu, sadarbojos arī ar Rēzeknes notāriem, piedāvājot tulkojumu notariālu apstiprinājumu. Nodrošinu tulkojumus dažādās valodās, nepieciešamības gadījumā piesaistot citus profesionālus tulkotājus.
Studijas doktorantūrā ir meklējumu un šaubu ceļš, sinerģija starp esošo pētījumu apzināšanu un sevis, savas vietas izvēlētajā jomā meklēšanu. Man paveicās, jo laiks, kad RA uzsāka doktora studiju programmas „Pedagoģija” realizēšanu, sakrita ar laiku, kad manī bija radusies vēlme vēl kaut ko mācīties. Tobrīd domāju – kāpēc ne doktorantūrā?