Latvijas Programmētāju diena

Piektdiena, 5. februāris, 2016
2016. gada 17. un 19.februārī Latvijas Universitāte, Raiņa bulv. 19, Rīga Rīgas Tehniskā universitāte, Daugavgrīvas iela 2, Rīga

 

WORD Latvijas Programmētāju dienas konferences programma

Studentu darbnīcu grafiks

  1. februārī

Sākuma laiks 12.00          

  • Tīmekļa lietojumprogrammu drošība
  • Coding Dojo izmantojot Test Driven Development
  • Minisumo robotu programmēšana (laiks tiks precizēts)

Sākuma laiks 16.00

  • Coding Dojo izmantojot Test Driven Development
  • Cloud darbnīca
  • Automatizētā testēšana, izmantojot BDD (Behaviour Driven Development) metodi
  1. februārī

Sākuma laiks 15.00

  • Automatizētā testēšana, izmantojot BDD (Behaviour Driven Development) metodi
  • Kā izveidot 3D printeri 4 stundu laikā
  • Unity3D platformera datorspēles izstrāde

 

Studentu darbnīcu apraksti

  1. Tīmekļa lietojumprogrammu drošība”, sadarbībā ar Exigen ServicesLatvia:

Vadītājs Ainārs Galvāns, Exigen Services Latvia

Ilgums: līdz 4 stundām

Sākums: 17.februārī 12:00

Vieta: LU Datorikas fakultāte, Raiņa bulv. 19, auditorija Nr. ?

Tehniskais nodrošinājums: katram studentam dators vai (vismaz) uz vienu komandu viens

Uzdevumi:

-          1) lietotnes instalācija

-          2) atklāt ievainojamības (dažādi, vairāki uzdevumi par šo tēmu) un atkarībā no tehniskā nodrošinājuma, galvenais uzdevums būs uzlauzt (speciāli sagatavotu) weblapu

Balvas:

-          Uzvarētājkomandas locekļi saņem pārsteiguma balvas

Piedalās līdz 30 dalībnieku (10 komandas, katrā pa 3 dalībniekiem).

Kontaktpersona: Ainārs Galvāns | ainars.galvans@exigenservices.com

Exigen Services Latvia | phone: +371 6707 2976 | mobile: +371 2943 2698

Skype: ainarsgalvans

 

  1. Coding Dojo izmantojot Test Driven Development, sadarbībā ar ZZ Dats:

Darbnīcas tēma:Coding Dojo izmantojot Test Driven Development. Iespēja praktiskā veidā uzlabot programmēšanas iemaņas.

Kā norisinās Coding Dojo? Katrai grupai tiek iedota tēma, piemēram, boulinga spēle, tirdzniecības automāts, bankomāts utml. Pirmajam komandas dalībniekam ir jāuzraksta vienību tests, otrajam dalībniekam ir jāuzraksta programmas kods, kurš atbilst uzrakstītajam testam un jāuzraksta nākamais tests, trešajam dalībniekam jāuzraksta programmas kods, kurš atbilst otrajam testam. Process beidzas, līdz ko komanda vairs nevar izdomāt vienību testus vai arī beidzas paredzētais laiks.

Sākuma laiks un ilgums – 17.februārī 14:00-16:00 un no 16:00-18:00

Vieta – LU Datorikas fakultāte, Raiņa bulv. 19, auditorija Nr. ?

Kāds tehniskais nodrošinājums ir nepieciešams:datori + internets

Iespējamie mentori/žūrija– No ZZ Dats puses, vadītājs: Gusts Linkevičs

Veicināšanas balvas uzvarētājiem – ZZ Dats suvenīri (lietussargi, krūzes, pateicības raksts)

Piedalās līdz 30 dalībnieku (10 komandas, katrā pa 3 dalībniekiem).

Kontaktpersona: Vita Jekimova, SIA ZZ Dats, Mārketinga vadītāja

tālr. 67439835, vita.jekimova@zzdats.lv

 

  1. RTU Minisumo robotu programmēšanas darbnīca

Tēma: Minisumo robotu programmēšana, uzdevums būtu uzprogrammēt minisumo robota vadības programmu un pēc tam uzrīkot mazas sacensības.

Ilgums minimālais laiks 4h,

Sākuma laiks 17. februārī – tiks precizēts.

Vieta: RTU datorzinātnes fakultāte, Daugavgrīvas iela 2, auditorija Nr. ?

Nepieciešama datorklase ar projektoru. Datoriem ir jābūt ar administratora piekļuvi, lai var uzinstalēt programmas un draiverus robotiem.

Vadītājs: Kārlis Berkolds, RTU

Piedalās līdz 30 dalībnieku (10 komandas, katrā pa 3 dalībniekiem).

Kontaktpersona: Kārlis Berkolds, RTU, karlis.berkolds@gmail.com

 

  1. Cloud darbnīca sadarbībā ar Accenture

Cloud darbnīca (mākoņpakalpojumu izmantošana) - ievads mākoņpakalpojumu tehnoloģijās. Izmantošana lietotņu izstrādei.

Sākuma laiks un ilgums – 17.februārī 16:00

Vieta – LU Datorikas fakultāte, Raiņa bulv. 19, auditorija Nr. ?

Plašāka informācija tiks precizēta.

Kontaktpersona:

Karīna Innus, Marketing speciālist, Riga DC, Accenture Latvia

Phone: +371 26165326, karina.innus@accenture.com

 

  1. Automatizētā testēšana, izmantojot BDD (Behaviour Driven Development) metodi, sadarbībā ar Tieto:

Nosaukums / tēma - Automatizētā testēšana – kā tas notiek un kādēļ tas ir vajadzīgs. Metode: BDD (Behaviour Driven Development)

Uzdevums, kas studentiem jāveic - līdz ar vadītājiem jāuzraksta neliela Javascript lietotne un pavadošie testi, izmantojot BDD izstrādes pamatprincipus.

Sākuma laiks un ilgums - ilgums 2h, sākuma laiki 17.februārī plkst. 12:00 un 19.februārī 15:00 (pavisam notiktu 2 darbnīcas, ja būtu pietiekam studentu interese)

Vieta – LU Datorikas fakultāte, Raiņa bulv. 19, auditorija Nr. ?

Tehniskais nodrošinājums: - katram (vai katrai komandai) vajadzīgs savs dators. Uz datora jābūt uzstādītam git, nodejs un npm. Ja nepieciešams Tieto var sagatavot virtuālās operētājsistēmas (VirtualBox) ar jau uzstādītu vidi (tas būtu visērtāk), tādā gadījumā būtu jābūt tikai VirtualBox. Attiecīgi arī dalībniekiem jābūt iespējai izmantot tīklu, lai lejuplādētu nepieciešamās komponentes.

Vēl vajadzīgs projektors.

Mentori/žūrija -  2 cilvēki kā vadītāji, +2 cilvēki, kas palīdz dalībniekiem zālē (no Tieto)

Vadītājs (viens no mentoriem no Tieto: Linda Stepaņuka)

Veicināšanas balvas uzvarētājiem  Šībrīža koncepcijā nav paredzēta sacensība un balvas.

Kontaktpersona – Tieto Latvia Workshopa vadītāja: 

Linda Stepaņuka 

linda.stepanuka@tieto.com

+371 25912834

 

  1. Kā izveidot 3D printeri 4 stundu laikā, sadarbībā ar Exigen Services Latvia un Rēzeknes Tehnoloģiju Akadēmiju:

Sākuma laiks un ilgums – 19.februārī 15:00

Vieta – LU Datorikas fakultāte, Raiņa bulv. 19, auditorija Nr. ?

Plašāka informācija tiks precizēta.

Kontaktpersona:

Artis Teilāns | artis.teilans@exigenservices.com

Tel: +371 6706 7472 | Mob: +371 2652 9669 |

Skype: artis.teilans

 

  1. Unity3D platformera datorspēles izstrāde, sadarbībā ar Exigen Services Latvia un MS-IDI:

Unity (https://unity3d.com/) strauji attīstās kā platforma 2D un 3D spēļu un interaktīvu lietojumprogrammu izstrādei. Tā ir pilnvērtīga ekosistēma, ļauj veidot jebkura žanra un sarežģītības spēles. Unity ir viena no populārākajām datorspēļu platformām tirgū, ieņemot 45% datorspēļu izstrādes dziņu tirgus (avots: https://unity3d.com/public-relations). Unity atbalsta spēļu izveidi personālajiem datoriem, mobilajām ierīcēm un spēļu konsolēm.

Datorspēļu darbnīcas ietvaros dalībnieki varēs:

  • Izveidot 2D platformeri no nulles;
  • Praktiski apgūt spēles skriptu izveidi C#;
  • Iemācīties izmantot gatavus Unity resursus;
  • Iemācīties veidot spēles saskarni (UI);
  • Apgūt iebūvētā fizikas dziņa pamatus;
  • Apgūt komponentu sistēmas pamatus;
  • Apgūt daļiņu efektu izmantošanas pamatus (spēles objektu manipulēšana u.c.);
  • Apgūt Unity animācijas pamatus;
  • Iemācīties veidot spēles, kas ir būvējamas uz dažādām platformām.

Sākuma laiks un ilgums – 19.februārī 15:00

Vieta – LU Datorikas fakultāte, Raiņa bulv. 19, auditorija Nr. ?

Plašāka informācija tiks precizēta.

Kontaktpersona:

Artis Teilāns | artis.teilans@exigenservices.com

Tel: +371 6706 7472 | Mob: +371 2652 9669 |

Skype: artis.teilans



Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija © Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, Latvija. Tālrunis: 28325368; RTA privātuma paziņojums.