Ilga Bernāne

Absolvējusi: akadēmiskā maģistra studiju programmu „Vadības zinātne”.
Strādā: PVD Austrumzemgales pārvaldē.
Mācību process vadības zinātnēs bija ļoti interesants. Bija kvalificēti un savās jomās zinoši pasniedzēji, daudzi arī no Rīgas. Lekciju kurss – interesants un izvērsts. Mācību programma bija plaša, ar interesantām tēmām. Es tiešām ieguvu daudz jaunu zināšanu. Novēlu visam RA pasniedzēju un tehnisko darbinieku kolektīvam daudz radošu ideju, darba sparu un galvenais – daudz zināšanu alkstošu studentu! [Lasīt tālāk]

Sintija Lesniece

Absolvējusi: otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmu „Tiesību zinātne”.
Strādā: Rugāju novada domē par juriskonsulti.
Pēc RA bakalaura grāda iegūšanas „Tiesību zinātnē” es iestājos darbā savā specialitātē Rugāju novada domē un uzsāku profesionālo karjeru kā juriskonsulte. Teorētiskās zināšanas varēju izmantot reālā darbībā un vienlaicīgi mācīties no reāliem dzīves piemēriem. Man noticēja, un šajā brīdī sākās mana profesionālā izaugsme. Neviens nevar skaidri pateikt, kurp mūs aizvedīs dzīves līkloči, bet šodien un tagad ir patiess prieks un gandarījums darīt darbu, kas patīk un iedvesmo, kā arī turpināt iegūt arvien jaunas zināšanas savā profesijā, pašizglītoties. [Lasīt tālāk]

Agita Ceruka

Absolvējusi: otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu „Finanses”
Strādā: par AS „Latvijas valsts meži” Pļaviņu kokaudzētavas vadītāju
Apgūstot ekonomiskās zināšanas, cilvēks var strādāt arī vairākās tautsaimniecības nozarēs. Šobrīd es nestrādāju par grāmatvedi, nestrādāju par finansistu, bet esmu kokaudzētavas vadītāja, taču šajā darbā man noder visas kādreiz iegūtās zināšanas Rēzeknes Augstskolā, jo man ir jāsastāda kokaudzētavas budžets, tas ir saprātīgi jāplāno, kā izlietot, tāpat arī algu aprēķināšana ir uz maniem pleciem – līdz ar to visas manas ekonomikas jomā gūtās zināšanas man noder. [Lasīt tālāk]

Marija Mazure

Absolvējusi: maģistra programmu „Speciālā pedagoģija”
Strādā: Nautrēnu vidusskolā par direktora vietnieci mācību darbā

Manuprāt, absolvētā studiju programma ir veidota tā, ka aptvertas tēmas, kas ir nepieciešamas, lai veiksmīgi realizētu iekļaujošo izglītību, lai spētu veidot tādu izglītības sistēmu, lai tā atbilstu visu veidu skolēnu vajadzībām. Visvairāk piesaistīja lekcijas saistībā ar iekļaujošo izglītību, disciplīnas un uzvedības, mācību motivācijas, intelektuālās attīstības traucējumu izraisīto problēmu risināšanu izglītības procesā.

[Lasīt tālāk]

Inese Lustika

Absolvējusi: profesionālā bakalaura studiju programmu „Vides inženieris” un maģistra studiju programmu „Vides aizsardzība”
Strādā: Valsts vides dienesta Rēzeknes reģionālajā vides pārvaldē par vecāko inspektoru.
Tā kā papildus sniedzu iestādes apmeklētājiem arī konsultācijas vides jomā, darbā noder viss iemācītais augstskolā – gan Ērikas Teirumniekas stāstītais par procesiem vidē, gan Edmunda Teirumnieka stāstītais par atkritumu apsaimniekošanas principiem valstī, gan arī Alekseja Avota mācītais par dažāda veida attīrīšanas iekārtu darbību, pamatlietas, kas jādara uzsākot jebkura veida darbību (būvējot māju, sākot ražošanu, veicot izpēti utt.) un kā tas ietekmēs vidi utt. Tāpēc kopumā varu teikt, ka RA saņemtās zināšanas ir profesionālas, praktiskas un reāli pielietojamas dzīvē, tiek iemācīts dzīvot zaļi. [Lasīt tālāk]

Skaidrīte Svikša

Absolvējusi: akadēmiskā bakalaura studiju programmu „Filoloģija”.
Strādā: Rēzeknes pilsētas domē un „Vietējā Latgales Avīzē”.

Ar dziļu pārliecību saku, ka šī studiju iespēja ļāva man dzīvē uzrakstīt (kaligrāfiski skaisti un gramatiski pareizi) manu humanitāro sirdi un eksakto prātu vienojošu burtu „i” un uzlikt filoloģisku punktu uz tā.

[Lasīt tālāk]

Jeļena Ornicāne

Absolvējusi: 2.līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmu „Ekonomika” ar specializāciju „Finanšu un grāmatvedības vadība”.
Strādā: Rēzeknē, SIA „Grand Latgale” (viesnīcas pakalpojumi) par galveno grāmatvedi.
Gribu atzīmēt, ka mums ļoti noderēja tādi priekšmeti kā: „Zinātniskā darba pamati” (prof. Z.Matule), kur mēs apguvām visu nepieciešamo kursu darbu un diplomdarbu izstrādei, mērķu, uzdevumu un secinājumu formulēšanai; „Lietvedības pamati” (A.Puzule), kas ir viena no grāmatveža, ekonomista un citu speciālistu praktiskā darba sastāvdaļām (mācēt noformēt kvalitatīvu dokumentu ļoti noder ikdienas darbā); „Psiholoģija” (Makarova), kas palīdz veidot attiecības gan ar kolektīvu, gan ar citiem uzņēmumiem un valsts iestādēm. [Lasīt tālāk]

Gunita Ločmele

Absolvējusi: otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmu „Sociālais pedagogs”.
Strādā: kopš 2009.gada par sociālo darbinieci vasaras Latgales reģionālajā atbalsta centrā „Rasas pērles”.
Vēlētos pateikt paldies ikvienam lektoram par sniegtajām zināšanām, īpaši vēlētos uzteikt R.Orsku, M.Rozenfeldi, A Jurčenko un, protams, Ž.Truskovsku, jo – ko gan es darītu bez studiju laikā lieliski izveidotiem portfolio un kreatīvās domāšanas! Bet kā visnozīmīgāko lekciju kursu uzskatu G. Stroda „Kooperatīvo mācīšanos”. Šīs lekcijas man „atvēra acis”, un iegūtās zināšanas palīdz man ne tikai darbā, bet arī ikdienā. [Lasīt tālāk]

Diāna Piktjale

Absolvējusi: profesionālā bakalaura studiju programmu „Jurists”; profesionālā maģistra studiju programmu „Tiesību zinātne”.
Strādā: Aizkraukles rajona prokuratūrā par prokurori.
Zināšanas, ko esmu ieguvusi, studējot RA, viennozīmīgi ir palīdzējušas un tiek izmantotas profesionālajā darbībā. Akadēmisko personālu, kas dalījās ne vien savās teorētiskajās zināšanās, bet arī praktiskajā pieredzē, uzskatu par augsti kvalificētu un profesionālu. Par studiju programmas „Jurists” augsto kvalitāti pārliecinājos faktiski uzreiz pēc augstskolas absolvēšanas. Izglītības programmas līmenis, mērķtiecīga un neatlaidīga studiju programmas apguve man palīdzēja veiksmīgi nokārtot eksāmenus un izturēt konkursu uz prokurores amatu. [Lasīt tālāk]

Svetlana Ušča

Absolvējusi: doktora studiju programmu „Pedagoģija”.
Strādā: RA Personības socializācijas pētījumu institūtā par pētnieci; RA lektore; Zinātņu daļas vadītāja

Studijas doktorantūrā ir meklējumu un šaubu ceļš, sinerģija starp esošo pētījumu apzināšanu un sevis, savas vietas izvēlētajā jomā meklēšanu. Man paveicās, jo laiks, kad RA uzsāka doktora studiju programmas „Pedagoģija” realizēšanu, sakrita ar laiku, kad manī bija radusies vēlme vēl kaut ko mācīties. Tobrīd domāju – kāpēc ne doktorantūrā?

[Lasīt tālāk]

Gerda Vogule

Absolvējusi: otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmu „Tulks referents”.
Strādā: G. Vogules tulkošanas birojā par zvērinātu tulkotāju.

Ar tulkošanu nodarbojos jau vairākus gadus. Doma par tulkošanas biroja izveidi manī laiku pa laikam uzvirmoja. Kad uzsāku studijas maģistrantūrā, sajutu, ka ir īstais laiks rīkoties. Pateicoties uzņēmējam Ivo Dembovskim, radu iespēju strādāt pašā pilsētas centrā – „Swedbank” ēkā. Domāju, ka arī Rēzeknes un tuvāko apdzīvoto vietu iedzīvotāji labprāt saņemtu kvalitatīvus tulkošanas pakalpojumus.

Ceru, ka tas ir tikai sākums veiksmīgai sadarbībai gan ar klientiem, gan tulkotājiem. Šobrīd kā tulkotāja strādāju pilnas slodzes darbu, sadarbojos arī ar Rēzeknes notāriem, piedāvājot tulkojumu notariālu apstiprinājumu. Nodrošinu tulkojumus dažādās valodās, nepieciešamības gadījumā piesaistot citus profesionālus tulkotājus.

[Lasīt tālāk]

Edgars Blinovs

Absolvējis: profesionālā bakalaura studiju programmu „Jurists”; profesionālā maģistra studiju programmu „Tiesību zinātne”.
Strādā: Rēzeknes novada Ozolaines pagasta pārvaldes vadītājs
Kopumā studiju programmas gan obligātie, gan izvēles priekšmeti mani apmierināja un zināšanas, iegūtas studiju laikā, joprojām noder, pildot sava darba amata pienākumus. Nākot studēt uz RA, man bija nodoms un vēlēšanās iesaistīties Studējošo pašpārvaldē. Visa studiju laika garumā aktīvi piedalījos studentu dzīvē, par ko liecina fakts, ka 3. kursā kļuvu par HJZF Studējošo pašpārvaldes vadītāju, kuru vadīju līdz bakalaura studiju programmas „Jurists” absolvēšanai. Tie bija neaizmirstami un no dzīves neizsvītrojami studentu gadi. [Lasīt tālāk]

Ineta Bogatā

Absolvējusi: profesionālā bakalaura studiju programmu „Sociālais pedagogs”; otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu „Reliģijas pedagoģija”.
Strādā: Daugavpils 12. vidusskolā par sociālo pedagogu.

Studējot sociālo pedagoģiju, nepārtraukti tika akcentēta nepieciešamība nostiprināt un apgūt prasmi sadarboties, strādāt komandā, izprast problēmas cēloņus, lai nonāktu līdz veiksmīgam risinājumam. Lielā mērā tika akcentēta ģimenes loma personības veidošanās procesā – lekciju cikls par ģimenes, bērnu un vecumposmu psiholoģiju, sociālajām garantijām. Nodarbības tika balstītas praktisku zināšanu un prasmju apguvei, risinot konkrētas situācijas lomu spēlēs, analizējot praktiskus piemērus. Rēzeknes Augstskolā iegūtās akadēmiskās zināšanās un dzīves prasmes bija pamats, uz kura veidot un balstīt pedagoģisko darbu skolā.

[Lasīt tālāk]

Daina Strode

Absolvējusi: akadēmiskā bakalaura studiju programmu „Filoloģija”; otrā līmeņa augstākās izglītības studiju programmu „Latviešu valodas un literatūras skolotājs”; akadēmiskā maģistra studiju programmu „Filoloģija”.
Strādā: Austrumlatgales Profesionālajā vidusskolā, kur māca 1. – 3. kursu audzēkņiem latviešu valodu un literatūru.
Filologos guvu pirmās iemaņas un izpratni, ka valoda ir daudz dziļāka, nekā šķiet, un ka literatūra atklāj tik daudzas mūsu dzīves šķautnes. Tikai filologa spēkos ir šīs šķautnes pamanīt un atklāt citiem. Studējot RA, kā vienu no prioritātēm izmantoju studijas ārzemēs ERASMUS programmas ietvaros. Savu redzesloku paplašināju, studējot vienā no Polijas skaistākajām pilsētām – Wroclavā. Joprojām fascinē poļu valoda, kuras pamatus apguvu Wroclavā. [Lasīt tālāk]

Dina Kravale

Absolvējusi: profesionālā bakalaura studiju programmu „Svešvalodas (angļu) skolotājs”.
Strādā: Balvu pamatskolā par angļu valodas skolotāju

Studijas tiešām prasīja daudz laika un darba, taču tas deva drošu pamatu turpmākajam darbam. Izvēlējos Rēzeknes Augstskolu, jo esmu pārliecināta, ka šeit iegūtā izglītība ir patiešām kvalitatīva, un turklāt pasniedzēji un citi augstskolas darbinieki ir profesionāli un ļoti atsaucīgi.

[Lasīt tālāk]

Evita Kļaviņa

Absolvējusi: profesionālo bakalaura studiju programmu „Ekonomika” ar studiju moduli „Uzņēmējdarbības tiesības”; profesionālo maģistra studiju programmu „Finanšu vadība”.
Strādā: Malnavas koledžā par ekonomisko priekšmetu skolotāju; ir sava audzināmā grupa, kuras jaunieši apgūst banku zinības un finanses.
Uzsākot darbu, noderēja pamatzināšanas par ekonomiku, jo, aizejot uz augstskolu, mums par ekonomiku bija ļoti minimāla nojausma, tik vien, cik tiek apgūts mācību priekšmeta „Ekonomika” ietvaros. Augstskola sniedza zināšanas mikroekonomikā, makroekonomikā un uzņēmējdarbības un tiesību pamatos, guvu priekšstatu, kā norit ekonomiskie procesi Latvijā un pasaulē. Tas viss noderēja darbā. [Lasīt tālāk]

Līga Priedeslaipa

Absolvējusi: profesionālā bakalaura studiju programmu „Interjera dizains”.
Strādā: grafiskā dizaina birojā „Bumbierkoks” par dizaineri.
Studiju laikā tika gūtas pamata zināšanas savai profesijai. Lai gan neesmu interjera dizainere, tomēr dizaina dzīve ir manējā – strādāju grafiskā dizaina birojā „Bumbierkoks” par dizaineri. Arī te noder studiju laika gudrības – fotomāksla, krāsu mācības, grafiskās mākslas zināšanas un tas, ka studiju laikā tika iemantota spēja patstāvīgi darīt darbus. Savā brīvajā laikā nodarbojos arī ar glezniecību, kas īpaši mīļa kļuva tieši pasniedzēja V.Paura mākslas lekcijās. [Lasīt tālāk]

Jeļena Pentjugova

Absolvējusi: akadēmiskā maģistra studiju programmu „Vadības zinātne”.
Strādā: par AS Swedbank Rēzeknes filiāles vadītāju.

Studiju programmas „Vadības zinātne” laikā mums tika izskaidrota risku analīze un to vadīšana, biznesa psiholoģija, ka arī uzņēmumu sociālā personāla politika. Tika sniegtas un apgūtas padziļinātas teorētiskās zināšanas finanšu analīzē, kuras turpmāk tika izmantotas darbā uzņēmumu maksātspējas novērtēšanā no bankas viedokļa. Ļoti patīkamu gaisotni veidoja RA personāls un kursa biedri, kuri pārsteidza ar savu labvēlīgumu un izpalīdzīgumu. Studiju laikā uzlaboju komunikācijas prasmes, kā arī satiku labus draugus.

[Lasīt tālāk]

Ruta Suseja

Absolvējusi: akadēmiskā bakalaura studiju programmu „Filoloģija”.
Strādā: Rēzeknes Centrālajā bibliotēkā par vecāko bibliogrāfi.
Mācību kursi, kuri visvairāk patika, bija „Folklora”, „Antīkā literatūra”, „Režijas pamati”, „Retorika”. Bet visnoderīgākie manam ikdienas darbam – „Latgaliešu literatūra”, „Latgaliešu valodas gramatika” un, protams, latviešu literatūras vēstures un ārzemju literatūras priekšmeti. Studiju laiks atmiņā palicis kā viens no skaistākajiem un interesantākajiem dzīves periodiem. Te es ieguvu labu izglītību, satiku domubiedrus, draugus, personīgajā dzīvē – satiku savu dzīvesbiedru, kurš arī ir Rēzeknes Augstskolas absolvents. [Lasīt tālāk]

Zita Kanberga

Absolvējusi: profesionālā bakalaura studiju programmu „Jurists”.
Strādā: Satiksmes ministrijas Sakaru departamentā par Sakaru nozares attīstības nodaļas vecāko referenti.
Savu izvēli par labu RA un studiju programmai neesmu nožēlojusi nevienu dienu. Mums bija kompetenti pasniedzēji, kuri studentus ne tikai ieveda izvēlētās profesijas zināšanu līkločos, bet arī atklāja jurista darba praktisko pusi, atgādinot, ka juristam savs vārds jāspodrina pašam. Mana augstskola viennozīmīgi ir Rēzeknes Augstskola, kur var iemācīties skatīties uz dzīvi plašāk, nepazūdot gaiteņu labirintos un nezināmu cilvēku pūlī. Manā augstskolā ir vēlme atgriezties, lai sajustu tās īpašo atmosfēru un satiktu cilvēkus, kuru personības ir ietekmējušas tevi pašu. [Lasīt tālāk]

Mārīte Mukāne

Absolvējusi: otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu „Reliģijas pedagoģija”.
Strādā: Daugavpils 24. PII

Ļoti interesantas un noderīgas lekcijas lasīja Jānis Priede, Juris Zarāns un Vladislavs Malahovskis. Kursā mācījāmies 6 studentes no dažādām Latgales vietām.

[Lasīt tālāk]

Elvīra Rimicāne

Absolvējusi: otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu „Vēstures un kultūrvēstures skolotājs”.
Strādā: jau 12.gadu Pušmucovas pamatskolā par Latvijas un pasaules vēstures skolotāju, kur pasniedz stundas 5.–9.klasei.
Uzskatu, ka šodienas studentiem RA ir vēl lielākas iespējas, nekā manā studiju laikā, jo viņi var izmantot Eiropas naudu un projektu rezultātā radīt mācību materiālus Latvijas skolām par latgaliešu kultūras bagātību, kas izmantojami ne tikai literatūras un vēstures stundās, bet arī klases stundās un dažādos pasākumos. Jāpiebilst, ka vēl viena svarīga RA priekšrocība ir tā, ka te ir viszemākā mācību maksa un plašākās iespējas studentiem – pašdarbības pulciņi, starpvalstu projekti, brīnišķīgi pasākumi, kuros ikviens students var izpausties un apliecināt citiem savu vispusību. [Lasīt tālāk]
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2016 © Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, Latvija. Tālrunis: 28325368;
Jautājumus un ierosinājumus sūtiet uz web@ru.lv